در آینده بازی‌های اساسینز کرید (Assassin’s Creed) طول زمانی متفاوتی خواهند داشت. همینطور اینکه سبک آن‌ها نیز تغییر خواهد کرد. از سال ۲۰۱۷ میلادی به طور کلی بازی‌های این مجموعه در سبک نقش آفرینی جهان‌باز بودند. حال اینطور که به نظر می‌رسد استودیوی سازنده تصمیم گرفته تا سبک‌های دیگر را در این مجموعه قرار دهد.

در رویداد چند روز پیش یوبیسافت تعداد زیادی بازی معرفی شد. در این رویداد به طرز ویژه‌ای به مجموعه اساسینز کرید توجه شده و اینطور که به نظر می‌رسد در آینده این مجموعه تغییرات اساسی‌ای خواهد داشت. در این رویداد از بازی اساسینز کرید معراج (Assassin’s Creed Mirage) رونمایی شد. این بازی قرار است این مجموعه را به ریشه‌های خود بازگرداند و حالت کلاسیک داشته باشد. همینطور اینکه قیمت آن ۵۰ دلار بوده که از بازی‌های دیگر این مجموعه کمتر است.

در یک مصاحبه با تهیه‌کننده مالی مجموعه اساسینز کرید به نام مارک الکسیس کوته (Marc Alexis Cote) دلیل این قیمت گذاری توضیح داده شد:


این بازی نسبت به عناوین دیگر اساسینز کرید کوچک‌تر است. در اصل هدف ما از ساخت معراج جشن گرفتن ۱۵ سالگی این مجموعه بود. به همین دلیل ما در این پروژه از موتور بازی والهالا (Valhalla) استفاده کردیم. در اصل این بازی بسیار شبیه به عناوین قدیمی اساسینز کرید بوده و اصالت این مجموعه را نشان می‌دهد. مرکزیت بازی نیز شهر بغداد است.


بازی بعدی اساسینز کرید

پلتفرم اینفینیتی فرصت‌های زیادی را بری مجموعه اساسینز کرید فراهم خواهد کرد.

کوته تأیید کرد که معراج از لحاظ مدت زمان اتمام شباهت زیادی به اساسینز کریدهای قدیمی دارد. به این معنا که برای اتمام این بازی شما باید تنها ۱۵ تا ۲۰ ساعت وقت بگذارید. البته این موضوع کم بودن زمان اتمام بازی تنها به معراج منتهی نمی‌شود. در اصل اساسینز کرید اینفینیتی (Assassin’s Creed Infinity) یک پلتفرم گسترده را برای یوبیسافت فراهم کرد. اولین بازی ساخته شده بر اساس این پلتفرم هم در حال حاضر نام رمز قرمز (Codename Red) است. این بازی قرار است در سبک نقش آفرینی و جهان باز باشد. همینطور اینکه در ژاپن جریان خواهد داشت.

نکته اصلی اینجاست که این تنها عنوان بعدی ساخته شده از مجموعه اساسینز کرید نیست. کوته در ادامه توضیح داد که قرار نیست اتمام هر بازی این مجموعه ۱۵۰ ساعت طول بکشد. اینفینیتی فرصت زیادی را برای آزمون و خطا برای یوبیسافت فراهم کرده است.

کوته تأیید کرد که یکی دیگر از عناوینی که از پلتفرم اینفینیتی ساخته خواهد شد به نام رمز هگزه (Codename Hexe) در سبک نقش آفرینی نخواهد بود. کوته در ادامه توضیح نداد که هگزه در چه سبک است. با اینحال اینطور که به نظر می‌رسد یوبیسافت قرار است موارد زیادی را در مجموعه اساسینز کرید امتحان کند.

بیشتر بخوانید: آیا اساسینز کرید والهالا یک نقش‌آفرینی واقعی است؟

یکی از نکات جالب اینجاست که قیمت بازی‌های اساسینز کرید در آینده بر اساس گستردگی و طول مدت اتمام آن‌ها خواهد بود. برای مثال عناوین کوچکتر، قیمت کمتری هم خواهند داشت. حتی امکان دارد که طرفداران برخی از عناوین را رایگان تجربه کنند! پس به طور کلی پلتفرم اینفینیتی باعث شده تا یوبیسافت بتواند در زمینه اساسینز کرید خلاقانه‌تر عمل کند.

اخیراً نیز اعلام شد که اساسینز کرید قرار است یک بازی در پلتفرم موبایل داشته باشد. یوبیسافت اخیراً متوجه شده که اساسینز کرید همچنان پتانسیل بسیار زیادی داشته و به همین دلیل تصمیم گرفته تا آن را بیشتر گسترش دهد.

منبع: IGN.com