بالاخره پس از گذشت یک سال انتظار و شایعات فراوان، یوبی‌سافت به طور رسمی از اساسینز کرید اینفینیتی رونمایی کرد؛ نوعی پلتفرم که بازی‌های آینده‌ی سری اساسینز کرید را به هم پیوند می‌دهد. حال به تازگی رهبر این پروژه، مارک الکسیس کوته (Marc-Alexis Côté)، طی مصاحبه‌ای با رسانه‌ی IGN اطلاعات بیشتری از این اثر در دسترس قرار داده است.

اینفینیتی خانه‌ای برای انواع بازی‌ها در سبک‌های مختلف خواهد بود. این پلفترم بازی‌های پولی و رایگان را ترکیب می‌کند و میزبان یک حالت چند نفره خواهد بود که دوره‌های زمانی مختلف سری را به یکدیگر وصل می‌کند و در نهایت مکانی خواهد بود که داستان دوره‌ی جدید و مدرن اساسینز کرید در آن جریان خواهد داشت. با توجه به این اطلاعات، در واقع می‌توان گفت که اینفینیتی یک بازی ویدیویی نیست بلکه نوعی پلتفرم است که میزبان نسخه‌های مختلف اساسینز کرید خواهد بود و با نسخه‌ی Codename Red که در آینده عرضه می‌شود، به نوعی کار خود را شروع خواهد کرد.

سری اساسینز کرید

مارک الکسیس کوته در مورد این بازی گفت:


شما می‌توانید بازی (Codename Red) را به صورت فیزیکی تهیه کنید. با این حال اولین چیزی که هنگام اجرای آن خواهید دید، اینفینیتی است که به نوعی با آن پیوند خورده است. همچنین می‌توانید نسخه‌ی Hexeرا نیز جداگانه خریداری کنید. بنابراین این بازی‌ها هنوز همان چیزهایی هستند که ما در حال ساخت آن‌ها بودیم، اما در مرکز اینفینیتی با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند و بدیهی است که اگر در اینفینیتی در حال بازی کردن نسخه‌ی Red باشید، نسخه‌ی Hexe به عنوان نوعی خاطره‌ قابل دسترس است که می‌توانید آن را کشف کنید.


بنابراین اینفینیتی تا حدودی یک لانچر است، اما به‌جای نمایش بازی‌ها به‌عنوان مجموعه‌ای کتابخانه‌ مانند، نظیر استیم یا یوبی‌سافت کانکت،  این پلتفرم ظاهر رابط کاربری آن مشابه دستگاه آنیموس در دنیای بازی‌های این سری است. نسخه‌های جدید مجموعه قرار است به عنوان خاطرات DNA به جای بازی نمایش داده شوند. با این حال، کوته خاطرنشان کرد که اینفینیتی چیزی بیش از یک لانچر با محوریت این سری است و در طول زمان تکامل یابد. او بیان کرد:


بنابراین اینفینیتی به عنوان یک بازی کار خود را شروع نخواهد کرد و نسخه‌ای که از آن عرضه می‌کنیم، نسخه‌ی نهایی نخواهد بود. این پلتفرم در طول زمان با رشد تجربیات ما تکامل می‌یابد و می توانیم در آن بازی‌های بیشتری را بهتر به یکدیگر متصل کنیم. بنابراین فکر می‌کنم که دنیایی از پتانسیل‌های جدید خواهد بود که فراتر از یک لانچر برای بازی‌های مختلف ما عمل خواهد کرد.


اساسینز کرید اینفینیتی

اگرچه اینفینیتی از نظر فنی یک بازی نیست، اما دارای عناصری است که ما آن‌ را به این سری ارتباط خواهیم داد و از این پس خانه‌ی خط داستانی مدرن اساسینز کرید خواهد بود. کوته می‌گوید:


افرادی که عاشق غوطه‌ور شدن در گذشته هستند، می‌توانند راحت به سمت آن بروند و نیازی به داشتن اطلاعات در مورد شخصیت‌هایی مانند دزموند و لیلا نداشته باشند. شیوه‌ای که ما داستان را روایت می‌کنیم با گذشت زمان تکامل می‌یابد. این کاری است که ما در بلند مدت انجام می‌دهیم. چیزی که می‌خواهیم بازیکنان به آن توجه کنند، آنیموس. این دستگاه کاوشگر DNA روی دسکتاپ شما است و شما شخصیت اصلی داستان هستید.


با توجه به این گفته‌ها می‌توان نتیجه گرفت که ما یک پروتاگونیست از زمان حال را کنترل نخواهیم کرد. از طرفی برای ارائه‌ی نمونه‌ای از یکی از عناصر بازی‌های کلاسیک سری که به اینفینیتی منتقل می‌شود، کوته گفت:


ما قبلا در بازی‌هایمان نوعی دایره‌المعارف داشتیم، اما برای ایجاد یکپارچگی، مانند هر چیزی که همیشه در طول زمان توسعه می‌یابد، این چیزی است که در مرکز اینفینیتی وجود خواهد داشت.


بدون شک حذف خط داستانی امروزی از بازی‌های اصلی خبری خوش برای برخی از طرفداران این سری خواهد بود اما اینفینیتی در بررسی انتقادات مخاطبان فراتر از این عمل خواهد کرد. بازی‌های آیندهی این سری که در اینفینیتی عرضه می‌شوند، هم از نظر عظمت و هم از نظر سبک متفاوت هستند. به عنوان مثال Codename Red یک اثر نقش‌آفرینی و جهان باز شبیه اوریجینز، ادیسی و والهالا خواهد بود، در حالی که Codename Hexe، شروع روندی متفاوت برای این سری خواهد بود.

Codename Red

تصویری از نسخه‌ی Codename Red که در ژاپن فئودال جریان دارد.

 کوته در ادامه با اشاره به نسخه‌ی Codename Hexe بیان کرد:


تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که این بازی در سبک نقش‌آفرینی نخواهد بود. وقتی می‌گویم که این بازی متفاوت است، می‌خواهم مردم فراتر از اوریجینز، ادیسی و والهالا بروند. همه‌ی این بازی‌ها بخشی از روند طراحی ما بر پایه‌ی سبک نقش‌آفرینی هستند، اما Hexe و Red مسیرهای کاملا متفاوتی را دنبال خواهند کرد. من فکر می‌کنم که رویکرد اینفینیتی به ما این امکان را می‌دهد تا تجربیات مختلفی را در اندازه‌های مختلف برای آوردن تنوع بیشتر به مکان‌هایی که آن‌ها را برای بازی‌ها انتخاب می‌کنیم، داشته باشیم. همه‌ی بازی‌ها که نباید یک نقش‌آفرینی ۱۵۰ ساعته باشند!


اگرچه Assassin’s Creed Mirage بخشی از اینفینیتی نیست اما از نظر مدت زمان گیم‌پلی و اندازه‌ی دنیای بازی شبیه به بازی‌های ابتدایی این سری خواهد بود. هنگامی که از کوته در مورد عرضه‌ی بازی‌های بیشتری در این سبک و سیاق سوال شد، او تایید می‌کند:


 باید انتظار چنین بازی‌هایی داشته باشید و در واقع بازی‌ها بر این اساس قیمت‌گذاری خواهند شد. گاهی اوقات حتی شما تجربیات رایگانی دریافت خواهید کرد که به نظر من راهی عالی برای ترغیب بازیکنان برای بازگشت به این مجموعه است.


اساسینز کرید میراژ

اساسینز کرید والهالا به وضوح یک آزمایشگاه برای بررسی مکانیک‌هایی بوده که قرار است در اینفینیتی در دسترس قرار گیرند. به عنوان مثال بسته‌ی الحاقی این بازی با رویدادهای مختلف تا یک حالت روگ‌لایت بسیار متنوع است. به نظر می‌رسد که می‌توانیم انتظار این نوع رویکرد را در آینده با اینفینیتی داشته باشیم. با این حال چیزی که والهالا آن را آزمایش نکرد، بخش چند نفره بود. بخشی که اینفینیتی در قالب نسخه‌ای به نام Invictus ارائه خواهد کرد. گفته شده که این بازی یک اثر مستقل و رایگان خواهد بود. در هر صورت کوته گفت:


ما برنامه‌های خود را برای روش درآمدزایی از Invictus نهایی نکرده‌ایم، اما این احتمال وجود دارد که این بازی رایگان باشد.


بنابراین در حالی که اینفینیتی قرار است میزبان بازی‌های رایگان مختلفی باشد، مشخص نیست که آیا قرار است به شیوه‌ی هیلو اینفینیت یا کال آو دیوتی با بخش چند نفره و وارزون در این زمینه عمل کند یا خیر. با این حال به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت برای Invictus قصد دارد تا دوره‌های متعدد بازی‌های تک‌ نفره‌ی خود را به نوعیپیوند دهد. کوته با اشاره به یک اثر هنری با محوریت شخصیت‌های مختلف سری که در یک نشست مطبوعاتی نشان داده شده بود، بیان کرد:


 فکر می‌کنم کانسپ آرتی که برای Invictus داشتیم، به نوعی به احتمال وجود شخصیت‌های دوره‌های مختلف در کنار هم اشاره می‌کند. بنابراین احتمالا می‌توانید هدف Invictus را در راستای پیوند بازی‌های مختلف مجموعه ببینید.


Codename Hexe

داستان‌ها و ژانرهای جدید در کنار تجربیات چند نفره، همه از وعده‌های جذاب اینفینیتی هستند، اما به نظر می‌رسد که بزرگترین هدف این پلتفرم، ارائه پشتیبانی بیشتر از هر یک از بازی‌های جدید خواهد بود. کوته در نهایت در پاسخ به سوالی در مورد عدم وجود محدودیت برای پشتیبانی از بازی‌ها بیان کرد:


دقیقا همینطور است. ما نگاهی متفاوت در این زمینه داشته و می‌خواهیم از هر اثری که در اینفینیتی منتشر می‌شود، برای مدت زمان طولانی‌تری پشتیبانی کنیم. آن چیزی که در مورد آن بسیار هیجان‌زده هستم، فقط بازی‌های بزرگ ما نیست، بلکه این ایده است که ما بازی‌ها را با بازی دیگری جایگزین نمی‌کنیم. من فکر می‌کنم که این بازی‌ها می‌توانند برای مدت طولانی‌تری زنده بمانند و ما آن‌ها را متفاوت از گذشته خواهیم ساخت. اگر به اثری مانند والهالا نگاه کنید، بیشتر محتویات اضافی آن به نوعی حول محور بازی بود. اکنون یکی از ایده‌هایی که ما به آن فکر می‌کنیم این است که چگونه می‌توانیم این تجربه و این دنیا را بیشتر شبیه یک اثر MMO تک نفره رشد دهیم.


در نهایت به نظر می‌رسد که اینفینیتی پتانسیل‌های بسیاری دارد. واضح است که این نوعی فورتنایت برای سری اساسینز کرید نیست زیرا این مجموعه هنوز هم حول محور ماجراجویی‌های تک نفره در جهان‌های باز و تاریخی می‌چرخد اما اینفینیتی وعده می‌دهد که این دنیاها را انعطاف پذیرتر کند. ما همچنان در مورد آنچه که در نهایت عرضه خواهد شد، اطلاعات کمی داریم، اما هر چه که باشد، این پلتفرم احتمالا پاسخی شگفت‌انگیز به بازی‌های چند نفره و سرویس محور است.

منبع: IGN