نمایشگرهای بیرونی
محصولات اپل این روزها کمی بیشتر از یک نمایشگر هستند و این موضوع از نظر ظاهری برای خودروی این شرکت تغییری نخواهد کرد.
این پتنت ثبت شده توسط اپل نشان میدهد که حتی بدنهی بیرونی آن هم بهعنوان یک صفحه نمایش کار میکند و طرحهای گرافیکی مانند سرعت خودرو و هشدارهای هنگام رانندگی را نشان میدهد.
حتی پیشنهاد شده است که میتوان ظاهر خودرو را با کمک این نمایشگرهای بدنه، برای نمونه با طرح شعله، شخصیسازی کرد.
فناوری خودران
بهنظر میرسد که خودروی اپل از فناوری اختصاصی برای هر سیستم کمک رانندگی خودکار استفاده میکند.
این شرکت پیش از این مهندسانی را از دیگر شرکتهای خودروسازی مانند مرسدس و تسلا برای کار روی این فناوری استخدام کرده است، بنابراین هوش جدی و قدرتمند پشت این فناوری در اپل وجود دارد.
این پتنت نشان میدهد که اپل از فناوری «لیدار» (LiDAR) با بازتابندههای مخفی در سراسر خودرو استفاده میکند و این یعنی هیچ جعبهی حسگر زشتی، طراحی درخشان آن را خراب نمیکند.
فناوری پایش آبوهوا
حتی کنترل آبوهوا هم میتواند در خودروی اپل متفاوت باشد. این ایده سنسورهایی را نشان میدهد که میتوانند دما را با توجه به دمای بدن شما تنظیم کنند.
این با فناوری شیشهای کار میکند که میتواند خود را تیره کند تا گرمای ورودی به کابین را در کنترل داشته باشد. قطعا این فناوری در مناطق گرم سودمند خواهد بود.
رانندگی با کنترل حرکتی
در اینجا یک مورد عجیب وجود دارد: رانندگی بدون فرمان. این پتنت برای خودروی اپل نشان میدهد که واقعا میتوان آن را با حرکات دست کنترل کرد.
کمی شبیه بازی «ماریو کارت» (Mario Kart) در کنسول Wii نینتندو است اما قطعا توصیه نمیشود که پوست موز را به سمت اتومبیلهای پشت سر خود پرتاب کنید!
شارژ خودرو
اگر قرار باشد این پتنت عملی شود، حتی نیازی نیست خودروی اپل خود را به برق وصل کنید زیرا خودش این کار را انجام میدهد. شما فقط باید خودرو را به سمت شارژر ببرید و اجازه دهید تا خودرو این اتصال را انجام دهد.
اپل حتی یک فناوری را ثبت اختراع کرده است که به خودروها امکان میدهد در حال حرکت شارژ شوند و حتی برق را به اشتراک بگذارند. این پتانسیل وجود دارد که اپل بتواند مجوز این فناوری را به دیگر سازندگان خودرو بدهد.
تولید خودروی اپل
آیا خودروی اپل هرگز تولید خواهد شد؟ این پرسشی است که معمولا در دههی گذشته مطرح شده است اما این روزها پاسخ آن تقریبا قطعی است. بله!
با این وجود اپل میخواهد مطمئن باشد که پروژهی خودرو، که خود شرکت نام «پروژهی تایتان» (Titan Project) به آن داده است، شکست نمیخورد.
اپل هماکنون نمونهی مشابه «دایسون» (Dyson) را دارد تا نشان دهد که تبدیل شدن یک غول فناوری به یک سازندهی خودرو، کار سادهای نیست. دایسون پروژهی خودروی الکتریکی خود را در سال ۲۰۱۹ پایان داد و اعلام کرد که نمیتوان آن را از نظر تجاری مطمئن ادامه داد.
«فاکسکان» (Foxconn) که گوشیهای آیفون را برای اپل میسازد، اخیرا خط تولید خودروهای خود را راهاندازی کرده است. اپل میتواند برای تولید به آنها تکیه کند یا به احتمال زیاد، مجوز برخی از پتنتهای خود را به این شرکت بدهد. هرچند با حضور مهندسان شاخص شرکتهای دیگر در اپل تولید کاملا اختصاصی خودرو هم دور از انتظار نیست.
دیدگاه خود را بنویسید